kuvia seurakunnan nuorista, konfirmaatiosta, pelestä ja rististä ,jonk edessä on limupullo

Nuorille

Seurakunnan nuorisotyöstä vastaa diakoni. Nuorisotyö tekee aktiivista yhteistyötä kunnan, koulujen ja järjestöjen kanssa järjestäen yhdessä erilaisia tapahtumia ja teemailtoja Nuokulla.

Alakouluikäisille on erilaista kerhotoimintaa, sekä touhupäiviä loma-aikoina. (katso lisää "lapset ja lapsiperheet" -välilehdeltä.

Rippikoulu järjestetään kerran vuodessa, ja siihen osallistuvat 15 vuotta kyseisenä vuonna täyttävät nuoret. Rippikouluun liittyy tutustumisjakso seurakunnan toimintaan ja jumalanpalveluksiin, sekä leiri- tai päivärippikoulujakso.

Isoskoulutukseen voivat osallistua rippikoulun käyneet nuoret. Koulutus alkaa syksyisin ja kestää kevääseen. Koulutuksen käyneet voivat toimia isosina rippikoulussa sekä myös alakouluikäisten leireillä ja touhupäivissä. Mukavan yhdessäolon lisäksi isoskoulutuksessa kehitetään itsetuntemusta, harjoitellaan vuorovaikutus- ja ryhmänohjaustaitoja, pohditaan elämän suuria kysymyksiä ja tutustutaan Raamattuun leppoisassa hengessä.

Kerhonohjauskoulutus järjestetään noin joka toinen vuosi. Mikäli sinulla olisi hyvä idea uudesta kerhosta alakoululaisille ja olisit valmis toimimaan kerhonohjaajana, ota yhteyttä lastenohjaajaan puh. 040 840 4655.

Nuorisotyöstä vastaa diakoni, puh. 040 849 1209.

Diakoni ja nuorisotyöntekijä
Seurakuntatyön erityispalvelut