Apua ja tukea elämään

Diakonia on kristilliseen rakkauteen perustuvaa palvelua.

Diakoniatyö on ihmisten kohtaamista ja rinnalla kulkemista arkisen elämän erilaisissa hetkissä ja elämäntilanteissa. Diakoniatyöntekijä toimii yhdessä asiakkaan kanssa, etsien ratkaisua ja luoden uskoa ihmisen omiin voimavaroihin ja kykyihin. Diakoniatyö on aktiivisessa yhteistyössä kunnan eri tahojen ja järjestöjen kanssa.

Ikäihmisiä tavataan vuosittain syntymäpäivien merkeissä, kotikäynneillä sekä erilaisissa tapahtumissa ja kerhoissa. Mikäli toivot kotikäyntiä itsellesi tai omaisellesi, ota yhteyttä seurakuntaan.

Taloudellisissa vaikeuksissa saat seurakunnasta keskusteluapua, ja mahdollisesti myös ruoka-avustuksia. Lisäksi ohjausta ja neuvontaa asioiden selvittämisessä ja avun hakemisessa esimerkiksi sosiaalitoimesta. Diakoni voi tarvittaessa tulla mukaan velkaneuvojan vastaanotolle ja auttaa lomakkeiden täyttämisessä.

Masennuksesta tai yksinäisyydestä kärsiville seurakunnasta saat henkistä tukea ja keskustelukumppanin, voit kysyä myös vertaistukea.

Erilaisissa kriisitilanteissa, kun et tiedä kelle soittaisit tai mitä tekisit, voit soittaa seurakunnan diakoniatyöntekijälle. Olemme täällä sinua varten! Puhumalla ja yhdessä asioita pohtimalla alkaa matka eteenpäin!

Diakoniatyöntekijä on vaitiolovelvollinen.

Diakoniatyössä toimii myös vapaaehtoisia. Mikäli sinä haluaisit toimia vapaaehtoisena ystävänä ikäihmiselle tai ulkoiluseurana, kahvitilaisuuksien järjestäjänä tai vertaistukena lähimmäiselle, niin ota yhteyttä diakoniin.

Pukkilan seurakunnan diakoniatyöntekijän tavoitat numerosta 040 849 1209. Voit myös laittaa tekstiviestin, jos toivot yhteydenottoa.

Pukkilan diakonin yhteystiedot löytyvät myös täältä.

Katso myös evankelis-luterilainen kirkko: apua ja tukea

Seurakunnan diakoniatyö tiedottaa!

Apua on saatavilla, ja apua tarvitaan.
Jos tarvitset ruoka- apua tai taloudellista apua jne
ota rohkeasti yhteyttä diakoni- Hanneen 0408491209, parhaiten tavoitat arkipäivinä klo 9 - 17 välillä.

Tai pistä viestiä, niin soittelen takaisin!