Tilannepäivitys korona-aikana

Pukkilan seurakunta noudattaa valtioneuvoston ja piispojen ohjeita vallitsevassa tilanteessa. Kuten piispat ohjeistavat, jumalanpalvelukset jatkuvat, mutta uudessa tilanteessa ne toimitetaan ilman kirkkotilassa läsnäolevaa seurakuntaa. Kaikki kirkon työntekijät ovat tavoitettavissa ja ihmisiä varten. Tarkemmat ohjeet voit lukea hiippakunnan ohjeesta:

Hiippakunnan kirkkoherrat pitävät tilanteeseen liittyen tulevana keskiviikko 18.3. nettikokouksen. Mikäli kokous tuo jotain uutta, siitä tiedotetaan.

Olennaista on todeta, että kirkolliset toimitukset hoidetaan, mutta niissä noudatetaan annettuja ohjeita koskien koolla olevaa väkimäärää.

Yhtä olennaista on todeta, että seurakunta ja sen työntekijät eivät sulkeudu seurakunnalta. Luonnollisesti toimitaan niin, että tartuntavaara molemmin puolin minimoidaan. Siksi tarttuminen puhelimeen on se luonnollisin tapa ottaa yhteyttä seurakunnan henkilöstöön.

Toivon rauhallista ja mieltä ja ilmahalauksia, joihin liittyen on mitä luonnollisinta tervehtiä toisiamme vaikka ristinmerkin tekemisellä. Mitä muuta voisimme, kuin siunata ja kunnioittaa nytkin toisiamme.

Piispan tervehdyksen raamatunlause sopii meille kaikille: ”Minä jätän teille rauhan. Oman rauhani minä annan teille, en sellaista jonka maailma antaa. Olkaa rohkeat, älkää vaipuko epätoivoon.” (Joh. 14:27)

Terveisin Hannu, kirkkoherra

2020-03-16 20:07:00.0